Přednáška na téma tvorby školního prostředí.
Když porozumíme, jak působí na děti i dospělé plasticky a živě umělecky utvářené stavby škol, pak dojde postupně k jejich zásadnějším proměnám. Aby mohl tento impulz vstoupit do vůle, je třeba postupně vypracovat zalíbení a touhu k propracovaným uměleckým formám staveb a užitého umění. To je možné skrze postupné vzdělávání v organické architektuře a plastických uměleckých oborech, jako je například modelování, řezbářství, práce s kamenem a s kovy.
Proto bych vás rád v sérii seminářů, přednášek a workshopů seznámil s vlastnostmi architektury a prostředí, které výchově ve waldorfských školách pomáhají. Jeden ze základních kamenů výchovy ve waldorfských školách je, aby si žák prožil správné zařazení člověka jako bytosti mezi kvality ducha a země. Jedním z nástrojů prohloubení prožitků je umělecké vyučování a umělecky utvářené stavby a jejich okolí. Jak těmto prožitkům pomáhat při utváření prostředí školy bude obsahem této přednášky. V úvodu si řekneme, jaké lidské úkony mají souvislost s působením duchových sil v záměru stavby. Dále se budu věnovat konkrétním viditelným vlastnostem architektury škol vyjadřujícím vztah k duchu a k vývojovým vlastnostem dítěte. V další části přednášky popíši, jak v architektuře zažíváme to, co vnímáme jako lidské. V závěru bude pojednání o zažívání a působení zemských kvalit a o přírodních stavebních materiálech.
Podrobné informace najdete na zobrazeném letáčku.
Plakát ke stažení v pdf (401 kB)
Jako navazující bude 5. – 7.4. 2024 workshop utváření vstupních dveří do třídy waldorfské školy.
Na společném wokshopu budeme participativně tvořit návrh vstupních dveří do třídy. Workshop je přednostně určen pro pedagogy a rodiče dětí waldorfské školy na Dědině v Praze 6.
Plakát v pdf si můžete stáhnout
zde (209 kB)